GameDev books

1. Krew, pot i piksele.

Pozycja, obok której żaden fan gier nie może przejść obojętnie. Książka jest skierowana do grupy odbiorców, którzy wcześniej nie zetknęli się z procesem tworzenia gier, a chcieliby się zagłębić w tym temacie. W opowiadaniu znajdziemy historię powstawania gier ,,triple AAA” takich jak Wiedźmin 3 czy Uncharted 4. Znajdą się również przykłady niezależnych twórców gier takich jak np: Stardew Valley gdzie Eric Barone twórca gry rzuca wszystko na jedno kartę i poświęca 5 lat na stworzenie swojej wymarzonej gry dorabiając się przy okazji pokaźnego majątku. Książka jest napisana lekkim i prostym językiem unikająca branżowego żargonu. Czasami monotonna i powtarzająca się w kontekście twórczym z powściągliwą ilością wulgaryzmu. Oto całe dzieło Jasona Scheriera pokazujące prawdziwą prawdę na temat tworzenia gier.

2. Indie games podręcznik niezależnego twórcy gier.

Książka została napisana dla każdego kto chcę zacząć tworzyć własne gry. Znajdziemy w niej logistyczny proces tworzenia gier, autor krok po kroku analizuje dane elementy w branży, zaczynając od silnika gry kończąc na aspektach biznesowych, marketingowych a nawet prawnych. Dodatkowym smaczkiem o którym warto wspomnieć są ankiety z różnymi developerami indie pomiędzy rozdziałami w którym opowiadają oni o swojej historii tworzenia gier oraz opowiadają o swoich błędach, które popełnili podczas procesu tworzenia ich. Podsumowując, pozycja jest napisana bardzo przyjemnym językiem, czyta się ją łatwo i szybko. Jeśli jesteś weteranem w branży raczej nic nowego tutaj nie znajdziesz. Natomiast jeśli chcesz zacząć bawić się tworzeniem gier, ale nie wiesz jak, albo masz w planach założenie własnego studio – ta książka jest dla Ciebie!

3. Unity w akcji.

Hej psst, jesteś hardcorem? Takie pytanie musisz sobie zadać przed rozpoczęciem przeczytania dzieła Josepha Hockinga. Książka jest naszpikowana po uszy aspektami technicznymi z setkami linijek kodu. Pozycja ta jest przeznaczona dla osób które posiadają już podstawowe umiejętności programistyczne i mają zamiar zacząć zabawę z tworzeniem gier na silniku Unity. Autor na wstępie pokazuje poszczególne aspekty silnika i zaprzyjaźnia nas z nim. Znajdziemy tam cały wachlarz możliwości jakie oferuję Unity w podstawowym dyskoncie, rozpoczynając od gry 2D kończąc na ,, rozbudowanej ” grze 3D z połączeniem internetowym klient – serwer in real time. Jeśli chodzi o sam poziom kodu jest on napisany wysoce profesjonalnie. Autor często posługuje się szkicami i prostymi rysunkami które pozwalają dokładniej zrozumieć dany problem, często są też poruszane kwestie matematyki i fizyki w grach. Na pewno nie jest to książka z którą usiądziesz na cieplutkiej kanapie zawijając się kocykiem i pochłoniesz ją w jedno noc, będziesz musiał obdarzyć ją dużą dozo cierpliwości ponieważ przeczytanie jej i wykonanie zadań w niej zawartych może Ci zająć kilka miesięcy (…) przy sprzyjających wiatrach.

4. Wojny konsolowe. SEGA, Nintendo i batalia, która zdefiniowała pokolenie.

A teraz coś luźniejszego. Książka przedstawia rywalizację dwóch gigantów na rynku gier, Nintendo oraz Sega. Jest rok 1990 Nintendo zawiesiła wysoko poprzeczkę nad konkurencją , Sega była wtedy słabnącą firmą z wielkimi aspiracjami, potrzebowała świeżej krwi którą był wtedy dla nich Tom Kalinske pracownik amerykańskiego przedsiębiorstwa Mattel gdzie pracował przy takich markach jak Hot Wheels czy znana nam dziś na całym świecie lalka Barbie. Mimo braku doświadczenia i wiedzy w branży gier zdecydował się na nierówną walkę przeciwko Nintendo jak Dawid z Goliatem. Dwie wielkie korporacje które toczą bezlitosną walkę po dziś czas na wielu frontach mając w ,, zanadrzu super żołnierzy” jakimi jest Mario dla Nintendo a Sonic dla Segi. Jeśli interesujesz się historią branży gier bądź fascynuje Cię świat wielkiej korporacji gdzie zrobi się wszystko by osiągnąć sukces, ta książka jest dla Ciebie!

Sebastian Malon

Gal anonim.