Gra Iron Man od EA nadal w fazie preprodukcji, wykorzysta Unreal Engine 5

Bez kategorii

Ponad rok po ogłoszeniu, gra Iron Man od EA Motive Studio nadal jest w fazie preprodukcji, ale gra będzie korzystać z Unreal Engine 5. Wiadomość ta pojawiła się w ramach wpisu na blogu generalnego menedżera Motive, Patricka Klausa, który przedstawił przegląd sytuacji w studiu. Zaczął od podkreślenia premiery Dead Space w styczniu jako osiągnięcia kamieni milowych, zanim przeszedł do Iron Mana1.

Według Klausa, nowa gra jest nadal „wczesna” w preprodukcji, a zespół „poświęca nasz czas, aby upewnić się, że ustanawiamy jak najlepsze podstawy dla rozwoju”. Chociaż nie mówi to nam wiele o tym, czego można się spodziewać, sugeruje, że gra prawdopodobnie nadal jest kilka lat od premiery. Zespół obecnie bada, co jest możliwe z historią i mechaniką postaci, a Klaus dodaje, że „jest ekscytujące, widząc jak fantazja zaczyna ożywać. Nawet na tym wczesnym etapie procesu, stworzyliśmy Radę Społeczności składającą się z fanów Iron Mana i Marvela; tak jak w przypadku Dead Space”1.

Ostateczna uwaga Klausa na temat statusu gry Iron Man jest taka, że Motive Studio zdecydowało się na Unreal Engine 5, a nie na silnik Frostbite, który napędzał remake Dead Space. Powiedział, że decyzja została podjęta „aby umożliwić zespołowi deweloperów pracę nad swoją magią i stworzenie czegoś naprawdę wyjątkowego”1.

Iron Man ma być pierwszą z kilku gier EA, które powstaną z partnerstwa z Marvel Games, a nowe studio Cliffhanger Games pracuje nad projektem opartym na Black Panther. Tymczasem PlayStation i Insomniac Games właśnie uruchomili Marvel’s Spider-Man 2, który zdobył szerokie uznanie1.