Apex Legends Season 16 Brings Team Deathmatch, to będzie pierwszy sezon bez nowego bohatera

Gamedev

Sezon 16 Apex Legends jest tuż za rogiem, a przed nim Respawn Entertainment ujawniło kilka nowych zmian w grze. Po raz pierwszy w historii, nowy sezon nie wprowadzi do gry nowego bohatera/ postaci. Zamiast tego studio dodaje bardzo pożądany tryb Team Deathmatch, który stawia przeciwko sobie sześciu graczy w walce o wysoką stawkę. Nowy sezon, zatytułowany “Revelry”, przerobi również klasy dla swoich Legend, dodając jednocześnie nową broń klasy energetycznej o nazwie Nemesis. Sezon 16 Apex Legends rozpocznie się 14 lutego na wszystkich głównych platformach.

Team Deathmatch, podobnie jak cenne tryby limitowane w Apex Legends, będzie dostępny przez pierwsze trzy tygodnie nowego sezonu. Jak donosi Kotaku, nowy tryb gry będzie podobny do deathmatchów w innych grach – pozbawiony przestojów, z szybkimi respawnami, gdy gracze będą zbierać zabójstwa dla swojej drużyny. Przy sześciu graczach po obu stronach, pierwsza drużyna, która zdobędzie 30 zabójstw, wygrywa rundę. Jest to scenariusz best-of-three, gdzie wygranie dwóch rund daje drużynie zwycięstwo. Na początku meczu gracze będą mogli wybrać ekwipunek składający się z wielu rodzajów broni oraz granatu. Jeśli jednak Twoja drużyna jest w gorszej sytuacji, możesz dowolnie przełączać się między bohaterami – podobnie jak w Overwatch – i wykorzystywać ich umiejętności na swoją korzyść.

W związku z tym Respawn Entertainment usuwa tryb gry Arenas z Apex Legends. “W swoim rdzeniu Apex Legends to Battle Royale i zespół chce pomóc graczom w opanowaniu tego podstawowego trybu gry, a w obecnym stanie Arenas nie spełnia naszych celów” – czytamy we wpisie na blogu. Ideą włączenia trybów innych niż Battle Royale do Apex Legends jest zaznajomienie nowych graczy z podstawową pętlą gry, która polega na przełączaniu się pomiędzy broniami, postaciami i umiejętnościami, których znajomość można następnie przenieść do głównej gry. W przeciwnym razie zobaczysz, że większość nowych graczy zostanie absolutnie zrolowana przez doświadczonych graczy, w ciągu kilku minut od wylądowania na mapie.

Respawn wprowadzi także rotacyjną playlistę trybu dla limitowanych wydarzeń. Nazwana “Mixtape”, nowa funkcja ma pojawić się na początku marca i pozwoli graczom wybrać z rotacji trybów TDM, Gun Run i Control – intensywne sytuacje z niskim czasem przestoju. Dodatkowo, pojawi się nowa broń – Nemesis – ale studio nie ujawniło zbyt wiele poza potwierdzeniem, że jest ona oparta na energii.

Jak podano wcześniej, w sezonie 16 deweloper zrywa z tradycją i nie wypuści nowego bohatera. Zamiast tego zespół przerabia swój system Klas, przypisując każdą Legendę do jednej z nich. Na razie jest pięć klas: Assault, Recon, Controller, Skirmisher i Support. “Każda klasa będzie miała teraz jakiś znaczący, unikalny atut – czy to będzie sposób, w jaki Legenda może współdziałać z nowymi koszami łupów, czy nowe sposoby na ożywienie kolegów z drużyny” – czytamy na blogu.